جهت تبادل دانش :

 

      • تشویق کارکنان برای به روز کردن پایه های دانش خود از طریق تعامل با افرادی که در آن زمینه خاص، تخصص و مهارت دارند .

    پایان نامه - مقاله - پروژه

 

    • بهبود ارتباطات میان واحدی سازمان و ارتباطات واحدهای صف و ستاد در جهت مدیریت دانش سازمانی .

 

    • پرورش فرهنگ همکاری، تبادل و انتقال دانش(تسهیم دانش)، یادگیری پیوسته و بهبود آن .

 

    • بازنگری فرآیندهای کاری و شیوه های انجام کار

 

جهت بکاربستن دانش:

 

    • پشتیبانی از نوآوری، تولید ایده های نو و بهره برداری از موتور فکری سازمان .

 

    • کسب پذیرش و تعهد مدیریت و نیز حمایت پیاپی ایشان از طرح مدیریت دانش. برای بدست آوردن این حمایت و تعهد گروه مجریان مدیریت دانش باید بتوانند پیوند محکمی بین طرح های مدیریت دانش با اهداف، احتیاجات و قابلیت های حقیقی حال و آینده سازمان برقرار کنند

 

    • استفاده از خود افراد برای ارائه پیشنهادها جهت کاری ساختن دانش

 

منابع :

 

    • آذر،عادل،(۱۳۸۳)، آمار و کاربرد آن در مدیریت ،انتشارات سمت، تهران، چاپ سوم.

 

    • ابطحی، سیدحسین – صلواتی،عادل(۱۳۸۳ )، مدیریت دانش در سازمان، نشر پیوند نو، چاپ اول.

 

    • افرازه،عباس،(۱۳۸۶) مدیریت دانش(مفاهیم،مدل ها،اندازه گیری و پیاده)، ناشرمولف، چاپ دوم.

 

    • انتظاری،علی،(۱۳۸۵)مقایسه فرهنگ دانایی بین موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی،دانشکده صداو سیما و دانشکده صنعت هواپیمایی کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد. موسسه عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی،تهران.

 

    • بازرگان، ع،(۱۳۷۶)،روش تحقیق در علوم رفتاری،انتشارات آگاه، تهران.

 

    • برگرن برایان،(۱۳۸۶)،مبانی مدیریت دانش،ترجمه محمدقربانی وسیدمحمدباقری، کرج، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ اول.

 

    • بقایی نیا،مریم، (۱۳۸۶)،مدیریت دانش،پرتوملت،نشریه داخلی بانک ملت،سال دوم،شماره۱۶

 

    • جعفری مقدم، سعید،(۱۳۸۵)مستندسازی تجربیات مدیران از دیدگاه مدیریت دانش، تهران، انتشارات پیوند نو.

 

    • حافظ نیا،م،ر(۱۳۸۲)مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم

 

    • خاکی، غ، ر،(۱۳۷۸)، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، کانون فرهنگی انتشارات داریت، تهران، چاپ دوم.

 

    • خرقانی سعید و مینو سلسله، ۱۳۸۵، چرخه مدیریت دانش، ماهنامه مدیریت دانش،شماره۲۳

 

    • داونپورت، تامس اچ، پروساک لارنس، (۱۳۷۹)،مدیریت دانش، ترجمه حسین رحمان سرشت، تهران، نشر ساپکو.

 

    • رادینگ، آلن، (۱۳۸۳)،مدیریت دانش،ترجمه محمدحسین لطیفی، انتشارات سمت، چاپ اول.

 

    • ساروخانی، ب، (۱۳۸۲)،روش های تحقیق در علوم اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اقتصادی، تهران، چاپ هشتم.

 

    • صیف، محمدحسن و مقدادکرمی،(۱۳۸۳)،مدیریت دانایی، رویکردی استراتژیک، تدبیر، شماره ۱۵۳، بهمن، صص۲۴-۲۰

 

    • عدلی، فریبا،(۱۳۸۴)،مدیریت دانش حرکت به فراسوی دانش، تهران، انتشارات فراشناختی اندیشه، چاپ اول .

 

    • علاقه بند، علی،(۱۳۸۲)،مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، تهران، نشر روان.

 

    • فتحیان، محمد،(۱۳۸۴)، دانش مدیریت ضمنی در خلاقیت و نوآوری، نشریه تدبیر، شماره ۱۶۴ دی ماه

 

    • کیوی، ریمون و کامپنهود، لوک، وان،(۱۳۸۲)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، نشر توتیا

 

    • ماهنامه صنعت برق، مرداد۱۳۸۷، شماره ۱۴۳ .

 

    • مک دانلد، جان، (۱۳۸۱)، مدیریت دانش، ترجمه بدری نیک فطرت، تهران .

 

    • نظری، عمران(۱۳۸۲)، مدیریت و انتقال دانش در سازمانها، مجموعه مقالات اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی، انتشارات موسسه مطالعات و بهره وری منابع انسانی.

 

    • Amin,A.Bargach,S.Donegan,J.&Others.(2001)Building a knowledge - sharing culture, Oilfield Review,49.

 

    • Blackler,F.(1996)."The knowledge , knowledge work and organization:An overview and interpretation” organization studies,102-1046.

 

    • Bouthillier,F &Shearer,K(2002)"Underestanding knowledge management and information management. The need for an empirical perspective",information research,8,1.

 

    • Jones,D,2003,"Knowledge management and technical communication: a convergence of ideas and skills"available at:

 

http://faculty.washington.edu/markh/tc400

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1400-07-23] [ 08:42:00 ب.ظ ]