۰٫۹۲

 

۱٫۰۸

 

-۳٫۱۵

 

۲٫۰۷

 

۴٫۲۴

 

CNT(5,5)- doped Al and 5AVA OH(e)

 

 

 

۰٫۸۶

 

۱٫۱۵

 

-۳٫۱۶

 

۲٫۰۱

 

۴٫۳۱

 

CNT(5,5)- doped Al and 5AVA NH2(f)

 

 

 

۰٫۳۱

 

۳٫۱۷

 

-۳٫۳۴

 

۰٫۱۷

 

۶٫۵۱

 

Glycine

 

 

 

۰٫۳۷

 

۲٫۶۶

 

-۳٫۶۱

 

۰٫۹۵

 

۶٫۲۷

 

BNNT(8,0) and GLY(end)(g)

 

 

 

۰٫۳۶

 

۲٫۷۷

 

-۳٫۶۶

 

۰٫۸۹

 

۶٫۴۳

 

BNNT(8,0) and GLY(surface)(h)

 

 

 

جدول۴-۱۲- بررسی خواص بنیادی ساختارها
هرچه مقدار انرژی یونش بیشتر سیستم پایدارتر و واکنش پذیری آن کمتر خواهد بود. مقایسه مقادیر انرژی یونش مولکول ۵AVA متصل به سطح نانولوله ها نشان می دهند که ساختار (a) بیشترین میزان انرژی یونش و بنابراین کمترین واکنش پذیری و ساختار (e) کمترین انرژی یونش و بیشترین واکنش پذیری را دارد. همچنین در بین دو ساختار (g) و (h) ساختار (h) مقدار انرژی یونش کمتری را نشان می دهد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
الکترون خواهی میزان تمایل جذب الکترون در ساختارها را نشان می دهد. در بین ساختارهای (a)، (b) و ©، ساختار BPNT(7,0) and 5AVA(b) بیشترین و BNNT(8,0) and 5AVA NH2(a) کمترین الکترون خواهی را از خود نشان دادند. در بین ساختارهای (d)، (e) و (f)، ساختار (d) یعنی ساختاری که مولکول ۵AVA از سمت پیوند c=o نزدیک شده است، بیشترین الکترون خواهی را نشان می دهد. همچنین بین دو ساختار (g) و (h)، ساختار (g) یعنی اتصال مولکول GLY از انتهای نانولوله الکترون خواهی بیشتری را نشان داد.
منفی تر بودن مقادیر پتانسیل شیمیایی بهبود جذب در ساختارها را نشان می دهد. با بررسی های انجام شده در مقایسه ساختارهای (a)، (b) و ©، ساختار (b) یعنی ساختار بورفسفر منفی ترین پتانسیل شیمیایی را دارد. در بین ساختارهای (d)، (e) و (f)، ساختار (d) پتانسیل شیمیایی منفی تری دارد. و در بین دو ساختار (g) و (h) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.
دو خاصیت سختی و نرمی با هم رابطه عکس داشته و ارتباط نزدیکی با HOMO و LUMO ی مولکول ها دارند. هرچه شکاف انرژی میان HOMO-LUMO بیشتر، سختی افزایش و رسانایی کاهش می یابد. در مقایسه ساختارهای (a)، (b) و ©، ساختار (a)، بیشترین سختی و کمترین نرمی را از خود نشان می دهد. در سه ساختار (d)، (e) و (f)، بیشترین سختی و کمترین نرمی در ساختار (f) مشاهده می شود. همچنین بین دو ساختار (a) و (f) که مولکول ۵AVA از سمت گروه NHبه سطح نانولوله بورنیترید و نانولوله کربنی با ناخالصی آلومینیوم اضافه شده، ساختار (f) سختی کمتر و نرمی بیشتری را نشان می دهد و در مقایسه بین دو ساختار © و (e) که مولکول ۵AVA از سمت گروه OH به سطح نانولوله کربنی و نانولوله کربنی با ناخالصی آلومینیوم اضافه شده، افزایش نرمی و کاهش سختی در ساختار (e) مشاهده شد. در مقایسه بین دو ساختار (g) و (h) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نشده است.
۴-۸) شکاف بین HOMO وLUMO
پارامترهای محاسبه شده از قبیل انرژی بالاترین اوربیتال مولکولی اشغال شده (HOMO)، انرژی پایین ترین اوربیتال مولکولی اشغال نشده (LUMO) در جدول (۴-۱۲) نشان داده شده است. مقادیر زیاد EHomo نشان دهنده تمایل مولکول به دادن الکترون به مولکول های پذیرنده مناسب با اوربیتال های مولکولی خالی با انرژی کم را دارد. همچنین هرچه اختلاف سطوح انرژی HOMO و LUMO بیشتر باشد، پایداری مولکول بیشتر و در نتیجه واکنش پذیری و رسانایی آن کمتر خواهد بود و هرچه این اختلاف کمتر باشد رسانایی افزایش خواهد یافت.

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1400-07-23] [ 02:19:00 ب.ظ ]