متغیرها
میزان آلفای کرونباخ
تعاملات اجتماعی
۷۶۸/۰
کنترل رفتاری ادراک شده
۷۴۳/۰
هنجارهای ذهنی
۸۷۶/۰
عادت رسانه ای مشتریان
۷۶۵/۰
لذت ادراک شده
۷۲۳/۰
سودمندی ادراک شده
۸۴۳/۰
وابستگی روانی به تبلیغات رسانه ای
۷۱۹/۰
اثربخشی فعالیت تبلیغاتی
۷۸۱/۰
کل
۷۹۵/۰
۳-۷ روشها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها
در قسمت تجزیه و تحلیل این پژوهش مراحل زیر اجرا شد:
۱- ارائه آمار توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی سن، جنسیت، میزان تحصیلات، رتبه کاری و …
۲- بررسی نرمال بودن داده ها با بهره گرفتن از آزمون کلموگرف- اسمیرنوف جهت مشخص کردن نوع آزمون همبستگی( پیرسون یا اسپیرمن).
۴- محاسبه آزمون همبستگی(پیرسون یا اسپیرمن) بین متغیرهای پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS.
۵- بررسی روایی سازه مربوط به هرکدام از متغیرها و آزمون فرضیات و برازش مدل نهایی با بهره گرفتن از روش معادلات ساختاری نرم افزار AMOS.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
تجزیه و تحلیل دادهها فرایند چند مرحله ای است که طی آن دادههایی که از طریق بهکارگیری ابزارهای جمع آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمدهاند، خلاصه، کد بندی و دسته بندی و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباط بین این دادهها به منظور آزمون فرضیهها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی میباشد: ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیهها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها و در نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که از فرضیهها انتظار داشتند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلیترین و مهمترین بخشهای تحقیق محسوب میشود. داده های خام با بهره گرفتن از نرم افزار آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار میگیرند.
برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح میگردد. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل گردیده و ادامه در آمار استنباطی این تحقیق و با بهره گرفتن از نرم افزار آموس ۱۸ به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته می شود.
۴-۲ آمار توصیفی
۴-۲-۱ توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی
۴-۲-۱-۱ جنسیت
موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1400-07-23] [ 01:53:00 ب.ظ ]