فرضیه ­ها، مقدار سطح معنی­داری این فرضیه برابر ۰۱۱/۰ می­باشد که نشان­دهنده معنی­داری این فرضیه است. در نتیجه می­توان بیان کرد که ریسک ادراک شده بر قصد خرید محصول ملی تاثیر منفی دارد. در نتیجه این فرضیه تایید می­گردد.
فرضیه ۴-۵ تاثیر مثبت و معنی­دار ارزش ادراک شده بها بر قصد خرید محصول ملی را نشان می­دهد. این فرضیه دارای ضریب تاثیری به مقدار ۰۶۴/۰ است که بیان­کننده تاثیر مثبت ارزش ادراک شده بها بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی می­باشد. سطح معنی­داری مقداری برابر با ۱۵۸/۰ دارد که با توجه به بیشتر بودن این مقدار از مقدار استاندارد ۰۵/۰ فرضیه رد می­گردد و می­توان گفت که ارزش ادراک شده بها بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۴-۶ که نشان­دهنده تاثیر مثبت و معنی­دار شیوه ­های تبلیغات و ارتباطات بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد، دارای ضریب تاثیر به مقدار ۰۳۸/۰- و سطح معنی­دار به مقدار ۲۹۶/۰ می­باشد. در نتیجه
می­توان بیان کرد که شیوه ­های تبلیغات و ارتباطات بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر معنی­دار ندارد. در نتیجه این فرضیه رد می­گردد.
فرضیه ۴-۷ بیان می­دارد که توزیع بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد. این فرضیه ضریب تاثیر به مقدار ۰۱۳/۰ دارد که نشان­دهنده تاثیر مثبت توزیع بر نگرش مصرف ­کننده محصول ملی می­باشد. همچنین سطح
معنی­داری این فرضیه برابر با ۳۴۶/۰ است که می­توان نتیجه گرفت توزیع بر قصد خرید محصول ملی تاثیر معنی­داری ندارد. در نتیجه این فرضیه رد می­گردد.
فرضیه ۴-۸ نشان می­دهدکه ادراک از بومی بودن محصول بر قصد خرید محصول ملی مصرف ­کننده تاثیر مثبت و معنی­دار دارد. این فرضیه دارای ضریب تاثیر ۰۰۳/۰ و سطح معنی­داری ۹۳۳/۰ می­باشد. در نتیجه می­توان گفت که ادراک از بومی بودن محصول بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت دارد اما معنی­دار نمی ­باشد. با توجه به سطح معنی­داری این فرضیه رد می­گردد.
لذا با توجه به نتایج فرضیه ­های فوق و همچنین ضریب تاثیر به مقدار ۴۴۸/۰ و سطح معنی­داری *** (کمتر از ۰۰۱/۰)، فرضیه ۴ که نشان­دهنده تاثیر مثبت و معنی­دار عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی است، تایید می­گردد.
فرضیه ۵ و فرضیه ­های فرعی آن
فرضیه ۵-۱ بیان می­ کند که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد. این فرضیه دارای ضریب تاثیر ۰۵۷/۰ می­باشد که نشان­دهنده تاثیر مثبت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی است. در آزمون فرضیه ­ها، مقدار سطح معنی­داری این فرضیه برابر ۲۲۷/۰ می­باشد که نشان­دهنده عدم معنی­داری این فرضیه است. در نتیجه می­توان بیان کرد که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت اما معنی­داری ندارد. در نتیجه این فرضیه رد می­گردد.
فرضیه ۵-۲ تاثیر مثبت و معنی­دار فعالیت رسانه­های جمعی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی را نشان می­دهد. این فرضیه دارای ضریب تاثیری به مقدار ۰۱۵/۰ است که بیان­کننده فعالیت رسانه­های جمعی بر نگرش
مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی می­باشد. سطح معنی­داری مقداری برابر با ۴۹۵/۰ دارد که با توجه به بیشتر بودن این مقدار از مقدار استاندارد ۰۵/۰ فرضیه رد می­گردد و می­توان گفت که فعالیت رسانه­های جمعی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت اما معنی­داری ندارد. در نتیجه این فرضیه رد می­گردد.
لذا با توجه به نتایج فرضیه ­های فوق و رد هر دو فرضیه و نیز با توجه به ضریب تاثیر ۰۰۴/۰ و سطح معنی­داری ۸۰۵/۰، فرضیه ۵ که نشان­دهنده تاثیر مثبت و معنی­دار عوامل مربوط به دولت و فعالیت­های عمومی بر نگرش
مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی است، رد می­گردد.
فرضیه ۶ و فرضیه ­های فرعی آن
فرضیه ۶-۱ بیان می­ کند که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد. این فرضیه دارای ضریب تاثیر ۱۱۱/۰ می­باشد که نشان­دهنده تاثیر مثبت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی است. در آزمون فرضیه ­ها، مقدار سطح معنی­داری این فرضیه برابر ۰۱۴/۰ می­باشد که
نشان­دهنده معنی­داری این فرضیه است. در نتیجه می­توان بیان کرد که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­داری دارد. در نتیجه این فرضیه تایید می­گردد.
فرضیه ۶-۲ تاثیر مثبت و معنی­دار فعالیت رسانه های جمعی بر قصد خرید محصول ملی را نشان می­دهد. این فرضیه دارای ضریب تاثیری به مقدار ۰۴۷/۰ است که بیان­کننده فعالیت رسانه­های جمعی بر قصد خرید محصول ملی می­باشد. سطح معنی­داری مقداری برابر با ۰۳۷/۰ دارد که با توجه به کمتر بودن این مقدار از مقدار استاندارد ۰۵/۰ فرضیه تایید می­گردد و می­توان گفت که فعالیت رسانه­های جمعی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­داری دارد. در نتیجه این فرضیه تایید می­گردد.
لذا با توجه به نتایج فرضیه ­های فوق و تایید هر دو فرضیه و نیز با توجه به ضریب تاثیر ۰۵۱/۰ و سطح معنی­داری ۰۰۴/۰ فرضیه ۶ که نشان­دهنده تاثیر مثبت و معنی­دار عوامل مربوط به دولت و فعالیت­های عمومی بر قصد خرید محصول ملی است، تایید می­گردد.
فرضیه ۷
در آزمون فرضیه ­ها، فرضیه
۷ که بیان کننده تاثیر مثبت و معنی­دار نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر است، دارای ضریب تاثیر ۲۹۰/۰ و سطح معنی­داری *** (کمتر از ۰۰۱/۰) می­باشد که نشان­دهنده تاثیر مثبت و معنی­دار نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی بر قصد خرید محصول ملی است. در نتیجه این فرضیه تایید می­گردد.
فرضیه ۸
در آزمون مدل اصلاح­ شده، فرضیه ۸ که نشان­دهنده تاثیر مثبت و معنی­دار قصد خرید محصول ملی بر وفاداری محصول ملی است، دارای ضریب تاثیر ۰۶۹/۱ و سطح معنی­داری *** می­باشد که می­توان بیان کرد قصد خرید محصول ملی بر وفاداری محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد. در نتیجه این فرضیه با توجه به سطح معنی­داری تایید می­گردد.
۴-۴- تحلیل سایر ابعاد مدل­
با توجه به برازش کلی مدل نوبت به برازش جزئی می­رسد. در این مرحله نقش هر یک از متغیرهای مشاهده­پذیر برای اندازه ­گیری متغیرهای پنهان مورد بررسی قرار می­گیرد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۴-۱- تحلیل ابعاد عوامل فردی
عوامل فردی دارای ۶ بعد اثر کشورمبدأ، ملی­گرایی، تجربه خرید، سبک زندگی، باور اقتصادی و باور مذهبی است. هر۶ بعد عوامل فردی دارای سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰ می­باشند. از بین ۶ مقیاس اثر کشورمبدأ، ملی­گرایی، تجربه خرید، سبک زندگی، باور اقتصادی و باور مذهبی، با توجه به مقادیر استاندارد برآورد شده برای پارامترهای لاندا، مقیاس ملی­گرایی با ضریب ۷۵۱/۱ دارای بالاترین ضریب تاثیر با نمرات عوامل فردی است و بنابراین وزن بیشتری در محاسبات مربوط به این متغیر پنهان را داراست. پس از آن تجربه خرید با ضریب ۵۴۶/۱ قرار دارد. و باور مذهبی با دارا بودن ضریب ۶۴۷/ ۰دارای کمترین تاثیر بر عوامل فردی است و به همین ترتیب وزن کمتری را در تعریف این متغیر پنهان دارا
می­باشد.
جدول ۴-۱۴ ترتیب وزن رگرسیونی ابعاد عوامل فردی و نیز ترتیب ضریب تاثیر ابعاد را مشخص می­ کند.
جدول ۴-۱۴- ابعاد عوامل فردی و ترتیب ضریب تاثیر ابعاد

 

ردیف ابعاد ضریب تاثیر سطح معنی­داری
۱ ملی­گرایی ۷۵۱/۱ ***
موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1400-07-23] [ 01:23:00 ب.ظ ]