۴-۳ – قیمت‌های بازار خوشه‌ای [۱۵] است و قیمت واحد وجود ندارد .

۲-۶-۴- بازار انحصار چندجانبه : [۱۶]

ساختار بازار انحصار چندجانبه نیز مشتمل بر تعداد محدودی از سازما‌ن‌های عرضه‌کننده می‌باشد که به نوعی امکان تبانی و تعیین قیمت بین آ‌ن‌ها وجود دارد . معهذا هرگونه تلاش در ایجاد تغییر یا تحولی در نظام بازار به هر صورت از جمله تغییر قیمت یا مقدار عرضه با واکنش آگاهانه و سریع سایر عرضه‌کنندگان و مقابله به مثل احتمالی آن‌ ها روبرو می‌شود .
در اقتصاد کلاسیک ، انحصارگران چندجانبه را ، حداکثرکنندگان [۱۷] سود تلقی می‌کنند حتی موقعی که آشکار شود که هماهنگی زیادی بین حریفان در تعیین شرایط بازار وجود داشته است (ایتون، دیان، ۱۹۹۱: ۳۲۷) .[۱۸] در این بازار هرگونه مانور با محوریت قیمت به سرعت آشکار می‌شود لذا تمهیدات ضمنی و با هدف اجتناب از رقابت قیمت‌محور (بروز جنگ قیمت) صورت می‌پذیرد (ناون، کیرا، ۱۹۹۸) .[۱۹]
عکس مرتبط با اقتصاد
ویژگی‌های این بازار مختصراً به شرح ذیل است :
دانلود پایان نامه
۱-۴ – تعداد عرضه‌کنندگان محدود است .
۲-۴ – قیمت و مقدار عرضه توسط کارتل‌ها و ائتلاف‌های پنهانی تعیین می‌شود .
۳-۴ – موانع ورود مرتفع و خروج از صنعت به‌ دلیل هزینه‌های سنگین مشکل است .
۴-۴ – هرگونه تغییر و رقابت جهت کسب سهم بازار بیشتر با واکنش قهرآمیز رقبا مواجه شده و احتمال بروز جنگ قیمت [۲۰] را افزایش می‌دهد (موریس، اسچارد، ۱۳۷۴: ۱۸۹) .

۲-۷- پیشرفتهای بازاریابی الکترونیکی

یکی از مهمترین اهداف بازارهای الکترونیکی بهبود عملکرد زنجیره تأمین می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، امروزه بازاریابی الکترونیکی از مرز وب گذشته است و به صورت زیر می باشد :
- در بازاریابی الکترونیکی ، فن آوری بسیاری از جمله در مدیریت روابط با مشتری ، مدیریت زنجیره تأمین و مبادله داده های الکترونیکی در وب وجود دارد .
- خدمات غیر وبی اینترنتی از جمله پست الکترونیکی و گروهای خبری که برای رسیدن به راه های بازاریابی نوین لازمند وجود دارند.
- در بازاریابی الکترونیکی ، وسائل off- line جهت جمع آوری اطلاعات از جمله بارکد ها و اسکنر ها وجود دارند .
امروزه بازاریابی الکترونیکی با بهره گرفتن از پهنای باند وسیع ( حداقل ۵ مگابایت ) و از طریق خط تلفن مشترک دیجیتالی ( با سرعت ۸ میلیون بیت در ثانیه ) انجام می گیرد .

 

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1400-03-21] [ 03:19:00 ب.ظ ]