نگارش پایان نامه در رابطه با بررسی راهکارهای ایجاد طرحهای همکاری (امانت بین کتابخانهای، اشتراک منابع) در ... | ... | |
جدول ۴-۵۷ نشانگر این است که در اولویت اول بیشترین درصد متعلق به تشکیل کمیتهای برای ایجاد طرح همکاری با (۶/۵۵ درصد) قرار دارد. اولویت دوم تشکیل برنامههای آموزشی برای طرح همکاری در بین کتابخانهها با (۳۷ درصد) بوده است. ستون مربوط به اولویت سوم باز تشکیل برنامههای آموزشی برای طرح همکاری در بین کتابخانهها را در یک مجموع انتخاب شده نشان میدهد. در اولویت چهارم با (۹/۵۱ درصد) توجه به یادگیری کتابداران در استفاده از نرم افزارهای مختلف دیده می شود. اولویت پنجم با ( ۳۷ درصد) گزینه آشنایی کتابداران با مفاهیم فناوری اطلاعات است. ستون آخر با (۴/۴۴ درصد) گزینه شناسایی، گردآوری و دسته بندی موانع و عوامل بازدارنده در اشتراک منابع و همکاری بین کتابخانهها است. راهکارهای مورد نظر در ایجاد طرحهای همکاری
تشکیل کمیتهای برای ایجاد طرح همکاری
آموزش کارمندان در پیشرفت خط مشی کتابخانهها
توجه به یادگیری کتابداران در استفاده از نرم افزارهای مختلف
تشکیل برنامههای آموزشی برای طرح همکاری در بین کتابخانهها
آشنایی کتابداران با مفاهیم فناوری اطلاعات
شناسایی، گردآوری و دسته بندی موانع و عوامل بازدارنده در اشتراک منابع و همکاری بین کتابخانهها
جدول ۴-۵۸ آزمون فریدمن اولویتها را به شکل دقیق و تفکیک شده بر مبنای میانگین کل اکتسابی هر گویه نشان میدهد. در واقع نشان میدهد تفاوت عمده بین گویهها در اولویتبندی در چه حدی میباشد. شاید این مفهوم به توجیه نزدیکی درصدها و نزدیک شدن آنها به یکدیگردر جدول ۴- ۵۷ کمک بیشتری نماید. بدین معنی که میانگینهای بدست آمده از بالا به پایین در این آزمون مشخص است. پس ملاک واقعی ، میانگین رتبه در این جدول میباشد. در واقع نزدیکی درصدها در نتیجه تحلیل پرسشنامه از طریق این آزمون مرتفع شده و از شبهات تخمین غلط جلوگیری میکند. زیرا ملاک عمل در این آزمون مقایسه و امتیاز دهی به تمامی گزینه ها در کنار هم میباشد. (محاسبه میانگین برای تمامی گویهها از طریق محاسبه و امتیازدهی به آنها). ردیف
[جمعه 1400-07-23] [ 07:26:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|