پایان نامه آموزشهای مهارتی:/اجرای طرح آموزش محصول محور | ... | |
مراحل اجرای طرح : گام اول ) تشکیل کمیته تخصصی راهبری در ادارات کل استان ها گام دوم ) نیاز سنجی آموزشی و تعیین حرفه های قابل اجرا در قالب طرح گام سوم ) تدوین و بازنگری استانداردهای حرفه های مورد نیاز در استان با هماهنگی دفتر طرح و برنامه درسی گام چهارم ) انتخاب مجری یا مربی ، تعیین نوع روش اجرا، توجیه دست اندرکاران اجرای طرح گام پنجم ) شروع آموزش و زمینه سازی برای تولید محصول بصورت متمرکز یا خوشه ای گام ششم ) ارائه آموزش تخصصی حرفه و شروع تولید و آماده سازی محصول قابل عرضه به بازار گام هفتم ) ارائه آموزش های بین رشته ای گام هشتم ) هماهنگی با مجامع امور صنفی ، اتحادیه ها و اتخاذ تمهیدات مورد نیاز جهت بازاریابی و فروش توسط ادارات کل و روسای مراکز گام نهم ) تولید و بسته بندی مقدماتی و آماده سازی محصول جهت عرضه به بازار گام دهم ) فروش و آموزش مربوطه گام یازدهم ) آزمون و صدور گواهینامه گام دوازدهم ) ادامه فرایند تولید و فروش با حمایت ادارات کل استان ها و سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی . گام اول ) تشکیل کمیته تخصصی راهبری در ادارات کل استان ها به منظور اجرایی نمودن این طرح ، کمیته ای متشکل از افراد زیر در ادارات کل استان ها و در صورت نیاز در سطح شهرستان تشکیل می گردد :
10- معاون ذی ربط سازمان صنعت ، نعدن و تجارت
تبصره : اداره کل استان ها می توانند بنا بر مقتضیات استان از سایر کارشناسان و افراد صاحب نظر جهت عضویت در کمیته نیز دعوت به عمل آورند. وظایف کمیته :
گام دوم ) نیاز سنجی آموزشی و تعیین حرفه های قابل اجرا در قالب طرح به منظور تعیین حرفه هایی که بتوان در مرحله اول در قالب این طرح به سهولت اجرا شود ، ادارات کل استان ها بر اساس دستورالعمل نیاز سنجی دفتر آموزش روستایی که تدوین و ارسال گردیده است ، حرفه های مورد نیاز و قابل اجرا را تعیین نمایند. تبصره : رشته های پیشنهادی در این طرح عبارتند از پرورش مرغ بومی و بلدر چین ، پرورش انواع قارچ، پرورش زنبور عسل ، صنایع دستی ، شیلات ، صنایع تبدیلی ، پرورش دام ( گاو ، گوسفند ، شترمرغ و …. ) محصولات گلخانه ای و تولید ورمی کمپوست و ….. گام سوم ) تدوین و بازنگری استانداردهای حرفه های مورد نیاز در استان با هماهنگی دفتر طرح و برنامه درسی 1 - تدوین و بازنگری استاندارد های حرفه های مورد نیاز 2 - ایجاد تغییرات در استاندارد های آموزشی با رویکرد مدل آموزش محصول محور گام چهارم ) انتخاب مجری یا مربی ، تعیین نوع روش اجرا، توجیه دست اندرکاران اجرای طرح 1 - شناسایی افراد ( حقیقی و حقوقی ) ، مربیان واجد شرایط با توجه به شرایط فرهنگی و کاری منطقه و متناسب با تولید و فروش 2 – صدور مجوزهای آموزشی 3 – برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز جهت توانمند سازی مجریان به خصوص در بخش تولید و بازار یابی 4 – برگزاری جلسه توجیهی باحضور مدیر کل استان یا معاون آموزشی و کارشناس آموزش روستایی و تشریح کلیات طرح 5 – تعیین روش اجرا مطابق با مفاد ماده 5 گام پنجم ) شروع آموزش و زمینه سازی برای تولید محصول بصورت متمرکز یا خوشه ای 1 – شناسایی و تامین مکان مناسب جهت اجرای دوره های آموزشی بصورت متمرکزو یا خوشه ای 2 - تجهیز و آماده سازی کارگاه های آموزشی طبق فن آوری و بازار 3 - تهیه مواد مصرفی مورد نیاز کارگاه های آموزشی 4 - ارائه خدمات مشاوره ای و تهیه طرح های کسب و کار متناسب با دوره های آموزشی اجرا شده و امکانات و شرایط موجود در منطقه
گام ششم ) ارائه آموزش تخصصی حرفه و شروع تولید و آماده سازی محصول قابل عرضه به بازار
گام هفتم ) ارائه آموزش های بین رشته ای
گام هشتم ) هماهنگی با مجامع امور صنفی ، اتحادیه ها و اتخاذ تمهیدات مورد نیاز جهت بازار یابی و فروش توسط ادارات کل و روسای مراکز
گام نهم ) تولید و بسته بندی مقدماتی و آماده سازی محصول جهت عرضه به بازار
گام دهم ) فروش و آموزش مربوطه
گام یازدهم ) آزمون و صدور گواهینامه
[پنجشنبه 1400-03-06] [ 12:17:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|